0811-0223-01
 יסודות המשחק
 Fundamentals of Acting 
השיעור יעסוק במיומנויות  של ביצוע בתחום המשחק ויבסס את התשתית של מושגי היסוד שעליהם נבנית עבודת השחקן. הסמסטר הראשון  יוקדש לשיעורי משחק מעשיים, בהם תיבנה טרמינולוגיה מקצועית, במהלך הסמסטר הסטודנטים יעברו תהליך של תצפיות על מקום עד לבניית עבודה אישית. הסמסטר השני יוקדש לפיתוח של עבודה עם פרטנר.
0811-0224-01
 טכניקות תנועה מזרח אסיאניות
 East-Asian Movement Techniques 

שיעור המפתח שיטת אימון לשחקן המבוססת על דיסציפלינות מסין ומיפן: האמנות הסינית של הטאי-צ'י צ'ואן, שיטת אימון סוזוקי היפנית, ויסודות מתוך תיאטרון הקבוקי היפני. טכניקות אלו מפתחות יסודות כגון הרפייה, ריכוז וקורלציה,  יוצרות קשר בין דימוי פנימי וצורה חיצונית, יוצרות איכויות של תנועה קשורה וזורמת, מחזקות את פלג הגוף התחתון ומייצבות את חלקו העליון.

0811-0226-01
 הגיה ודיבור
 The Art of Speech 
הקורס יתמקד בהכרת הקול והדבור על מרכיביו ככלי וכאמצעי מוביל עבור השחקן, הן בידע תיאורטי והן באימון מעשי. הבנת הזיקה בין צורה ותוכן תוך פיתוח מיומנויות תעשה על בסיס עבודה על טקסטים תיאטרליים ופואטיים. השיעורים יכללו פגישות אישיות.
0811-0227-01
 משחק
 Acting - Scene Work 
ביצוע סצנות נבחרות, תוך הקניית עקרונות להפקת נתוני משחק פעילים מטקסט המחזה: אפיון דמות (מניעים, תבניות פעולה, תכונות פיסיות), משמעות החלל עבור הדמות, מטפורות בימתיות, ודגש מיוחד על פענוח והרחבת היכולת לביצוע פעולות דיבור.
0811-0229-01
 קול ודיבור
  
 מטרת השיעור היא העלאת המילה, המשפט, המונולוג, על כל מרכיביהם אל המודעות: לחוש ולהקשיב, לראות ולטעום. לשמוע ולחוש בגוף את מקצבי המילים, לטעום את טעמיהן והטעמותיהן בשפתיים, בלשון, בחך, לראות ולדמיין את צורות ההברות והעיצורים, את מבניהן, את מבנה מצלולן. להפוך את המילה לדבר עצמו ואת הדיבור לאמנות.

כאשר החיוניות כולה מופנית אל ההגייה, רק אז האדם והמילה חד הם.

המילה הנעדרת את מלוא החיוניות והדמיון נשרכת נכה אחרי דוברה, או ניגרת מפיו חסרת משמעות ותוקף. 

ראשית יש להבין את הקשר בין החיוניות לדיבור מן הזווית הגופנית, שהרי הקול המהדהד והדיקציה הטובה הם אחד סימנים מובהקים לבריאות הגוף והנפש ולאינטגרציה ביניהם. ובהמשך – הבנה וניתוח של החוויה הריתמית-מוסיקאלית בכלל, ובהקשר המוסיקה והדיבור בפרט, ומאידך – הקשר בין מצלולי המילים לבין מה שהן באות לבטא.

מהי המוסיקה של "יש לי חלום" של מרטין לותר קינג?

מהי המוסיקה של מונולוג הסיום ב"שלוש אחיות" של צ'כוב?

מהו הטקסט של ארבעת הצלילים הראשונים בסימפוניה החמישית של בטהובן?

מהו המצלול של הציורים הפואנטיליסטים?

כיצד הופכים מכלול המונחים המוסיקליים כמו הלגטו, סטקאטו, קרשצ'נדו, אצ'לרנדו ודומיהם, רלוונטיים לדיבור ולמשחק?

מה אורכה המדויק של הפאוזה?

מה זה "טיימינג" בדיבור ובמשחק?

כיצד עוברים משירה לדיבור, ומדיבור לשירה, בלי לחצות גבולות, או להחליף עולמות?

 
 
 
0811-0231-01
 סגנונות משחק
 Advanced Acting Course 
תכלית הקורס הנה לגבש את ארגז הכלים המקצועי של התלמיד, תוך הקניית האפשרות לפיתוח טכניקה ותובנה משחקית. הקורס מושתת על יסודות ״השיטה״ על פי סטניסלבסקי, בפיתוחה של אוטה האגן, והוא יתבסס על הגשת תרגלים מעשיים במשחק.
0811-0232-01
 בימוי: מצילום דקומנטרי למופע
 From Documentary - to Performance 

הקורס מיועד לסטודנטים שרוצים להיות בימאים.

הסטודנטים יתבקשו לתחקיר שבסיומו יבחרו צילום דוקומנטרי. במהלך השנה יעבדו על פיענוח הצילום, יזהו סיטואציה דרמטית- יזהו יחסי דמויות, קונפליקט, סיפור שעומד מאחורי התמונה (אמיתי ומומצא), ויציגו את הסצנה שנולדה מהתמונה.

הקורס אינו תלוי מחזה, אלא מתמקד באלמנטים התיאטרונים של התמונה והיכרות עם הכלים התיאטרונים שאינם תלויי טקסט.

0811-0233-01
 דיבור
 Speech 
הקורס יתמקד בשכלול הכלים להפקת הקול והדבור המקצועי אשר נרכשו בשנה א', תוך התאמתם לכישוריו ולצרכיו של כל תלמיד.
0811-1062-01
 תיאוריות של משחק ומופע פוליטי
  
הסמינר סוקר את התפתחות תפישת תופעת המשחק, בתאטרון ובמופע הפוליטי, לאור תפישות שונות בחקר התאטרון. מראשית התאטרון היווני העתיק נתפש מדיום התאטרון כ"פוליטי", אולם רק משלהי המאה התשע עשרה, עם עליית הסוציאליזם והגישה המרקסיסטית לאמנות, החל המחקר לסווג, לקטלג ולנתח באופן שונה את סוגיו וזרמיו השונים והמגוונים של התאטרון הפוליטי.
הקורס מתבונן בתאטרון הפוליטי דרך פריזמת תופעת המשחק, בחיי היומיום ובתאטרון, לצד סקירת התגבושתן של שיטות, תיאוריות וסוגי משחק שונים בפרספקטיבה פוליטית. תופעת המשחק נחקרת במסגרת תפישות שונות בחקר התאטרון, אולם המשחק אינו נחלת התאטרון בלבד. הסמינר יתמקד בתופעת המשחק כמרכיב מרכזי בדיסציפלינות שונות, בתחומים ובשדות שונים, על מרכיביהן הפוליטיים. השדה הראשון הוא התיאטרון המקצועי, הממוסד, המתבצע עם שחקנים מקצועיים, שבמרכזו ניצבות מטרות אמנותיות ומחזה כתוב. השדה השני הוא התיאטרון החברתי, הכולל סוגות תיאטרון שונות המתבצעות באמצעות לא-שחקנים, בהן התיאטרון הקהילתי, תיאטרון המדוכאים, וסוגי מופע שונים העונים להגדרתו של באז קרשאו (Kershaw) את "המופע הרדיקלי" ככלי עבור המדוכאים לשחרר את עצמם ממבנה יחסי הכוח במציאות הכופה עליהם דיכוי.  
0811-1063-01
 התקבלות הטרגדיה היוונית ביצירתו של חנוך לוין
 Hanokh Levin and Greek Tragedy 
שעור זה יעסוק בטרגדיות שכתב לוין בין השנים 1999-1979. בכותרת ה"טרגדיה הלוינית" אני כוללת גם מחזות שהוגדרו תחת הכותרת "מחזות מיתולוגיים" עקב העובדה שעלילותיהם בנויות על חומרים מתוך המיתולוגיה (היוונית, היהודית, הנוצרית) ובתבניות הלקוחות מן הטרגדיה היוונית והנוצרית. במהלך השיעור נדון באופן בו לוין מפעילאת התבנית הדרמטית והפרפורמטיבית של הטרגדיה היוונית הקלאסית במחזות שכתב וביים.
0811-1064-01
 שייקספיר ותרבות חזותית:דימויים כיסוד דרמטי ובימתי
 Shakespeare and Visual Culture 
דימויים חזותיים הם יסוד עלילתי משמעותי שפותח לאופני ראייה אחרים של הדמויות ועלילותיהן. מחזות שייקספיר עשירים, ואפילו מוצפים, בדימויים חזותיים בהקשרים שונים, לדוגמה: תיאוריההופעה (לבוש, הנעלה ואיפור) של הדמויות; דימויי חלל ומקום, תיאורי טבע, בעלי חיים, צמחים ואקלים. דימויים אלה נקשרים בו-בזמן גם לעלילה וגם לנוהגי וערכי התרבות החזותית בת-התקופה ומוסיפים למחזה רובדי פעולה ונדבכי משמעות. מטרת הסמינר היא לבחון את התפקידים הדרמטיים של "דימויי מפתח" במחזות נבחרים ביחס לתרבות החזותית בת-התקופה, במהלך שמתחקה אחר גלגולי הדימויים מהטקסט והתרבות השייקספירית להפקות וביצועים של המחזות בהקשרים תרבותיים משתנים.
0811-1065-01
 רטוריקה דרמטית כצופן:מבנה, דינמיקה, אנטי-מבנה
 Dramatic Rhetoric as a code: from theoretical concept to int 
הסמינר יתמקד בפוטנציאל התקשורתי של הדרמה, כטקסט שנכתב לביצוע בימתי. נעסוק ברטוריקה הדרמטית כטכניקת העברה, אשרור או הפרכה של מידע, רעיונות ותחושות, ומכאן גם השפעה על תודעתו ורגשותיו של הצופה, באמצעות השפה הדרמטית.
מנקודת מבט זו, נקרא טקסט דרמטי כצופן. נתמקד במרכיבים הפנימיים של הטקסט הדרמטי ובבחינת הקשרים ביניהם, במטרה לזהות רצפי דימויים הנמסרים בערוצי תשדורת/קליטה שונים, ולאבחן האם וכיצד הם מאורגנים במבנה רטורי הממלא פונקציה מארגנת במחזה. הדגש יושם על היחס הדינמי שבין תוכן וצורה, מבנה ומשמעות.
השיעורים בנויים במתכונת המשלבת בין תיאוריה להתנסות מחקרית ודיון. תשומת לב מיוחדת תינתן לשלב המעבר שבין הבנת רעיון תיאורטי לבין יישומו ככלי אנליטי המאפשר חופש פרשני.
0811-1067-01
 שאלת הזמן בתיאטרון העברי
 Time in Hebrew Theatre 
התיאטרון הוא אמנות המתרחשת בזמן, הלשה חוויות זמן אצל הצופה, והמביאה אל הבמה זמנים אחרים הפועלים ביחס להווה של המופע. ככזה, התיאטרון משתתף באופנים שבהם תרבות חווה, מדמיינת ומעצבת את הזמן שלה: את תפיסת ההווה, זיכרון העבר והציפיות לעתיד שלה. לכל אלו השלכות חברתיות ופוליטיות עמוקות. עבור התרבות העברית, שאלת הזמן הייתה ועודנה בעלת חשיבות מכרעת: הציונות נתפסה כניסיון להחזיר את היהודים "אל ההיסטוריה", אולם היחס של התרבות העברית אל ההווה סבוך ומפולש בהתמדתו של העבר היהודי ובדחפים משיחיים אל עבר העתיד. כיצד משתתף התיאטרון העברי במשא ומתן בנוגע לסוגיות אלו? כיצד הוא מעצב ומפרק את ההווה הבימתי ואיך מהדהדים בו העבר והעתיד? כיצד הוא מאתגר ומאשרר את הדמיון התרבותי ביחס לזמן? בסמינר נעקוב אחר שאלות אלו תוך עיון ביצירות מפתח מהדרמה והתיאטרון העבריים.
0811-1068-01
 חשיבה חזותית
 Introduction to Visual Thinking 
הקורס בוחן את יסודות ההבעה החזותית בתיאטרון. מטרת הקורס להעמיק את הבנת ההשפעה של השפה החזותית על האירוע התיאטרוני והתקשורת בין מופע לצופה.
0811-1072-01
 שעור בכתיבה אקדמית
 Academic Writing 
הקורס ישמש מעין סדנא בסיסית לעבודת הכתיבה האקדמית. לצד היכרות עם הכללים היסודיים של פעולת כתיבה זו, נתמודד גם עם המשמעות שלה עבור הכותבת, הקוראת, והקהילה שבתוכה הפרקטיקה מתבצעת. הסדנא תדרוש הגשת תרגילי כתיבה במהלך הסמסטר אשר בהם נעבוד על התחנות השונות בתהליך הכתיבה האקדמית על מנת לפתח עוד את כישורי הכתיבה של הלומדים.
0811-1073-01
 קריאה בקלאסיקות של הדרמה
 Reading Dramatic Classics 
בקורס זה נבקש להשתהות, להתעכב, ולקרוא מקרוב טקסטים קלאסיים של הדרמה המערבית. ביסודו של הקורס עומדת האמונה כי ככל שנחפור בטקסטים אלה יותר – כך הם יניבו יותר פירות. לכל מחזה יוקדשו מספר מפגשים, בניסיון לאפשר קריאה מלאה, צמודה, ועשירה ככל הניתן. דרך היצירות נעקוב, בין השאר, אחר גילומו של הקונפליקט הדרמטי בטקסט המיועד לבמה; אחר פיתוחים של דימויים ומוטיבים במחזה; אחר עיצוב הדמות הדרמטית; ואחר ההדים והגלגולים שיש למחזות מופת בתרבות המערב לאחר מכן. אולם בראש ובראשונה נחזור ונשאל כיצד מתמודדות היצירות עם קונפליקטים אנושיים, חברתיים, ופוליטיים – וכיצד אנחנו קוראים אותן מהרגע ההיסטורי שבו אנחנו נמצאים.
השנה נעסוק בדרמה המתמודדת עם אזרחות והמרחב העירוני.
0811-1074-01
 היבטים חברתיים של התיאטרון הישראלי
 Social Aspects of Israeli Theatre 
על הבמה העברית הוצגו קונפליקטים חברתיים ופוליטיים המעסיקים את החברה בישראל מאז ראשית קיומה. הקורס יעסוק בפוליטיקה של הייצוג בתיאטרון הישראלי של קונפליקטים אלה. הדבר יעשה תוך דגש תיאורטי-מתודולוגי של הזיקות בין תיאטרון לחברה ובהצלבה של הלאומי, הדתי והאתני. הקורס יעמת בין ייצוגים הגמוניים של הזרם המרכזי לקונפליקטים אלה, לבין ייצוגים מנוגדים, שונים ואחרים של המוכפפים כפי שהוצגו בתיאטרון האחר. כך שדיון בכל קונפליקט יעשה על ידי הדגמה של מספר מופעים המעצבים ייצוגים מעומתים ושונים ומחדדים את הדינמיקה שבין ההגמוניה לקבוצות המוכפפים.
הדיון בקורס יעשה דרך שני צירים משלימים: תיאורטי והיסטורי. במישור התיאורטי-מתודולוגי נדון בתיאורטיקנים וביוצרים ידועים בעולם של תיאטרון אחר שבמרכזם העיסוק המורכב שבין הפואטי התרפויטי והפוליטי. נדון במודל ההיבטים החברתיים של דן אוריין, ולצדו נעמוד על תיאוריות נאו-מרקסיסטיות (לוקץ', אדורנו, ברכט, גרמשי ואלתוסר) ותיאוריות פוסט-קולוניאליסטיות (סעיד, באבא, שוחט, שנהב וחבר) העוסקות בייצוגים תרבותיים ואמנותיים מנקודת מבטם של המוכפפים.
במישור ההיסטורי נתעכב על תחנות משמעותיות של הצגות שעסקו בסוגיות חברתיות בתיאטרון הישראלי. במהלך הקורס כל סטודנט יגיש רפרט על תופעה/יוצר/מופע הקשורים להיבטים חברתיים, שלאחר מכן יבסס עליה את עבודת הסמינריון בסיום.  
מטרת הקורס היא להעמיק את הידע ההיסטורי ובעיקר את המיומנות התיאורטית-מתודולוגית של הסטודנט בזיקות שבין תיאטרון וחברה ולהביאו לעבודת חקר. הסטודנט יגיש רפרט ועבודה סופית העוסקים בשאלת הייצוג בתיאטרון מנקודת מבט פוליטית-חברתית תוך שימוש בגישות המחקריות שהוצגו בסמינריון. 
0811-1083-01
 שעור הפקה 1
 Production Course 
הקורס מהווה מסגרת לימודית תומכת ומשלימה להפקת תיאטרון המועלית במסגרת הפקות החוג. בשיעור נוטלים חלק כל התלמידים המשתתפים בהפקה, הן כשחקנים, הן בתפקידים ארגוניים וטכניים, וכן כל יוצרי ההפקה. הקורס עוקב אחרי תהליך ההפקה ומנתח אותו. במהלכו מוצגים תפקידי ההפקה השונים, ונידונים כל ההיבטים הרלוונטיים, כגון: ליהוק, איוש יוצרים, דרמטורגיה, פרשנות, קונספציה, בימוי, עיצוב תפאורה, תאורה ותלבושות, ייצור ותהליכיו, הרצאות רקע, דרכי עבודה עם שחקנים, שיווק, יחסי ציבור ופרסום וכו'. איוש התלמידים נעשה בחלקו במסגרת הקורס, ובשעתיים האחרונות של כל שיעור מתקיימות הדרכות של צוותים על תפקידי הפקה השונים ועבודה מעשית בהפקה.
0811-1084-01
 שעור הפקה 2
 Production Course 
הקורס מהווה מסגרת לימודית תומכת ומשלימה להפקת תיאטרון המועלית במסגרת הפקות החוג. בשיעור נוטלים חלק כל התלמידים המשתתפים בהפקה, הן כשחקנים, הן בתפקידים ארגוניים וטכניים, וכן כל יוצרי ההפקה. הקורס עוקב אחרי תהליך ההפקה ומנתח אותו. במהלכו מוצגים תפקידי ההפקה השונים, ונידונים כל ההיבטים הרלוונטיים, כגון: ליהוק, איוש יוצרים, דרמטורגיה, פרשנות, קונספציה, בימוי, עיצוב תפאורה, תאורה ותלבושות, ייצור ותהליכיו, הרצאות רקע, דרכי עבודה עם שחקנים, שיווק, יחסי ציבור ופרסום וכו'. איוש התלמידים נעשה בחלקו במסגרת הקורס, ובשעתיים האחרונות של כל שיעור מתקיימות הדרכות של צוותים על תפקידי הפקה השונים ועבודה מעשית בהפקה.
0811-1085-01
 שעור הפקה 3
 Production Course 
הקורס מהווה מסגרת לימודית תומכת ומשלימה להפקת תיאטרון המועלית במסגרת הפקות החוג. בשיעור נוטלים חלק כל התלמידים המשתתפים בהפקה, הן כשחקנים, הן בתפקידים ארגוניים וטכניים, וכן כל יוצרי ההפקה. הקורס עוקב אחרי תהליך ההפקה ומנתח אותו. במהלכו מוצגים תפקידי ההפקה השונים, ונידונים כל ההיבטים הרלוונטיים, כגון: ליהוק, איוש יוצרים, דרמטורגיה, פרשנות, קונספציה, בימוי, עיצוב תפאורה, תאורה ותלבושות, ייצור ותהליכיו, הרצאות רקע, דרכי עבודה עם שחקנים, שיווק, יחסי ציבור ופרסום וכו'. איוש התלמידים נעשה בחלקו במסגרת הקורס, ובשעתיים האחרונות של כל שיעור מתקיימות הדרכות של צוותים על תפקידי הפקה השונים ועבודה מעשית בהפקה.
0811-1086-01
 שעור הפקה 4
 Production Course 
הקורס מהווה מסגרת לימודית תומכת ומשלימה להפקת תיאטרון המועלית במסגרת הפקות החוג. בשיעור נוטלים חלק כל התלמידים המשתתפים בהפקה, הן כשחקנים, הן בתפקידים ארגוניים וטכניים, וכן כל יוצרי ההפקה. הקורס עוקב אחרי תהליך ההפקה ומנתח אותו. במהלכו מוצגים תפקידי ההפקה השונים, ונידונים כל ההיבטים הרלוונטיים, כגון: ליהוק, איוש יוצרים, דרמטורגיה, פרשנות, קונספציה, בימוי, עיצוב תפאורה, תאורה ותלבושות, ייצור ותהליכיו, הרצאות רקע, דרכי עבודה עם שחקנים, שיווק, יחסי ציבור ופרסום וכו'. איוש התלמידים נעשה בחלקו במסגרת הקורס, ובשעתיים האחרונות של כל שיעור מתקיימות הדרכות של צוותים על תפקידי הפקה השונים ועבודה מעשית בהפקה.
0811-1095-01
 משחק דו חוגי
 Acting Workshop 
מטרת הקורס לאפשר לשחקנים להתנסות במשחק באופן אישי וקבוצתי, תוך הקניית מיומנות לביצוע טקסטים ממקורות שונים. במגמה ליצור שחקן רגיש המתבונן סביבו, מכיר את החברה בה הוא חי ויודע לעבוד על חומרים מתוך מציאות חייו. תשומת לב מרבית תוקדש לעבודה על דמות – פעולה, מניעים ותכונות.
0811-1096-01
 יסודות ההפקה
 Stage Production 
הקורס מיועד לתלמידי התואר הראשון ועוסק בתחומי הארגון הבימתי וההפקה לבמה. מטרת הקורס להקנות פרספקטיבה הכוללת את ההיבטים הרלבנטיים להכנתו של מופע בימתי ולהעלאתו בפני קהל.  
הקורס יעסוק בהיבטים השונים של ההפקה, הפיזיים, הארגוניים והאמנותיים של ההפקה הבימתית. יכללו בו הפרקים הבאים: 
הארגון הפיזי – חללי תיאטרון, אולם ובמה.
תיאטרון כארגון – מבנה הארגון, בעלי תפקידים, דרכי ניהול.
מושגי יסוד בצד הטכני של מופע בימתי: תפאורה, תאורה, סאונד, וידאו, תלבושות, אביזרים. ניהול טכני, ניהול ייצור, ניהול הפקה, ניהול הצגה, ניהול במה.
לוחות זמנים של תהליך ההפקה –תיאור שלבי ההפקה מן הרעיון עד למימוש על הבמה, כולל שלבי הפרה-פרודוקציה, החזרות והחזרות הטכניות.
הקורס יכלול סיורים בבמות מקצועיות וצפייה בחזרה בתיאטרון רפרטוארי.
0811-1134-01
 מבוא לתאטרון הישראלי והפלסטיני
 Introduction to the Israeli and Palestinian Theatre 
בשנים האחרונות, התאטרון בישראל עמד שוב במרכזן של סערות פוליטיות שהעלו מחדש שאלות על תפקידו האזרחי של התאטרון, היחסים שבין המדינה לאמנות ובין מרכז ופריפריה, ונוכחותם הבימתית של קולות המאתגרים את ההגמוניה הלאומית. קורס המבוא ייצא מתוך סערות אלה וימקם אותם בהקשרים היסטוריים, חברתיים ותרבותיים רחבים יותר. נבחן את התהליכים שעברו על התאטרון הישראלי והפלסטיני בעשורים האחרונים תוך התבוננות בתאטרון כמרחב המעלה ומערער מיתוסים תרבותיים, ומגלם בגוף ובשפה את הקונפליקטים התשתיתיים של החברה.
0811-1149-01
 קריאת מחזות
 Play Analysis 
קורס זה נועד להקנות כלים בסיסיים להתבוננות ביקורתית במחזות. לשם כך נבחן במהלך השנה היבטים שאותם אפשר לזהות (ברוב המקרים) בכל טקסט; נבהיר מושגים מרכזיים ונמחיש את ביטוייהם הדרמטיים הקונקרטיים. ההיבטים שבהם נעסוק הם בראש וראשונה פואטיים. כלומר, אלו הם יסודות שמהם מורכב הטקסט הדרמטי ובאמצעותם נבנה עולם בדיוני. בנוסף לכך, נתייחס גם לערכם הרטורי של היבטים אלו. כלומר, ליכולתם לעצב מובן ולאופני השפעתם האפשריים על הצופה. בתוך כך תודגש כל העת העובדה, כי הטקסט מיועד למימוש בימתי. הגישה המתוארת כאן אינה היסטורית או כרונולוגית, אף כי תודגש זיקת הטקסט להקשרים היסטוריים ותרבותיים-אמנותיים.
0811-1193-01
 שיטות מחקר של האירוע התאטרוני
 Performance Analysis 
קורס זה מציע היכרות עם היבטים של התבוננות ביקורתית במופע התיאטרון. עיקריו הם מיקום ניתוח ההצגה בתחום הרחב של לימודי מופע, הבנה סוציו-תרבותית של האירוע התיאטרוני, תפקידו של הבמאי, המעתק ממחזה להצגה ופונקצית הדרמטורג והיבטיה המרכזיים של המיזנסצנה המרחבית והמשחקית. היבטים אלו ייבחנו גם לאור חריגות פרפורמטיביות מן ההגדרות המסורתיות של מרכיבי המופע. במהלך הקורס יצפו המשתתפים בהצגות חיות בתוספת המחשות מוקרנות ויישמו בעקבות הצפייה את נקודות הראות הנלמדות. 
0811-1194-01
 תרגיל בקריאת מחזות
 Exercise in Play Analysis 
קורס זה נועד להקנות כלים בסיסיים להתבוננות ביקורתית במחזות. לשם כך נבחן במהלך השנה היבטים שאותם אפשר לזהות (ברוב המקרים) בכל טקסט; נבהיר מושגים מרכזיים ונמחיש את ביטוייהם הדרמטיים הקונקרטיים. ההיבטים שבהם נעסוק הם בראש וראשונה פואטיים. כלומר, אלו הם יסודות שמהם מורכב הטקסט הדרמטי ובאמצעותם נבנה עולם בדיוני. בנוסף לכך, נתייחס גם לערכם הרטורי של היבטים אלו. כלומר, ליכולתם לעצב מובן ולאופני השפעתם האפשריים על הצופה. בתוך כך תודגש כל העת העובדה, כי הטקסט מיועד למימוש בימתי. הגישה המתוארת כאן אינה היסטורית או כרונולוגית, אף כי תודגש זיקת הטקסט להקשרים היסטוריים ותרבותיים-אמנותיים.
0811-1194-02
 תרגיל בקריאת מחזות
 Exercise in Play Analysis 
קורס זה נועד להקנות כלים בסיסיים להתבוננות ביקורתית במחזות. לשם כך נבחן במהלך השנה היבטים שאותם אפשר לזהות (ברוב המקרים) בכל טקסט; נבהיר מושגים מרכזיים ונמחיש את ביטוייהם הדרמטיים הקונקרטיים. ההיבטים שבהם נעסוק הם בראש וראשונה פואטיים. כלומר, אלו הם יסודות שמהם מורכב הטקסט הדרמטי ובאמצעותם נבנה עולם בדיוני. בנוסף לכך, נתייחס גם לערכם הרטורי של היבטים אלו. כלומר, ליכולתם לעצב מובן ולאופני השפעתם האפשריים על הצופה. בתוך כך תודגש כל העת העובדה, כי הטקסט מיועד למימוש בימתי. הגישה המתוארת כאן אינה היסטורית או כרונולוגית, אף כי תודגש זיקת הטקסט להקשרים היסטוריים ותרבותיים-אמנותיים.
0811-1194-03
 תרגיל בקריאת מחזות
 Exercise in Play Analysis 
קורס זה נועד להקנות כלים בסיסיים להתבוננות ביקורתית במחזות. לשם כך נבחן במהלך השנה היבטים שאותם אפשר לזהות (ברוב המקרים) בכל טקסט; נבהיר מושגים מרכזיים ונמחיש את ביטוייהם הדרמטיים הקונקרטיים. ההיבטים שבהם נעסוק הם בראש וראשונה פואטיים. כלומר, אלו הם יסודות שמהם מורכב הטקסט הדרמטי ובאמצעותם נבנה עולם בדיוני. בנוסף לכך, נתייחס גם לערכם הרטורי של היבטים אלו. כלומר, ליכולתם לעצב מובן ולאופני השפעתם האפשריים על הצופה. בתוך כך תודגש כל העת העובדה, כי הטקסט מיועד למימוש בימתי. הגישה המתוארת כאן אינה היסטורית או כרונולוגית, אף כי תודגש זיקת הטקסט להקשרים היסטוריים ותרבותיים-אמנותיים.
0811-1195-01
 תולדות התאטרון:ימי הביניים והרנסנס
 The History of Medieval and Renaissance Theatre 
קורס מבוא זה מתמקד במאפייני-היסוד של העשייה והיצירה התיאטרונית בימי-הביניים וברנסנס. העולם הנוצרי אשר 'כבש' את אירופה מראשית ימי-הביניים הניב צורות דרמטיות ובימתיות שונות מאלה שנוצרו בתיאטרון הקלאסי, המהוות מודל לתיאטרון 'אחר' עד היום. נלמד להכיר את התפיסה התרבותית שהניבה מודל תיאטרוני זה ונבחן את מגוון צורות ההבעה הדרמטיות והתיאטרוניות שנוצרו בעקבותיו. הרנסנס ידוע קודם כל ולפני הכול בזכות החזרה לקלאסיקה כמופת תרבותי. בכך הוא מציע גרסה נוספת לעשייה ויצירה תיאטרונית, שכן למרות המגמה הבולטת של התנגדות למסורת ימי-הביניים הרנסנס לא התנתק ממנה לחלוטין אלא יצר שילוב בין חידוש והמשכיות. שילוב זה בין מסורת וחידוש ייבחן לאורך הקורס כך שלמרות שהוא בנוי כרונולוגית ובוחן כל תרבות תיאטרון לעצמה, המטרה היא גם ללמוד את הדינאמיקה הבין-תרבותית.
0811-1200-01
 תולדות הדרמה והתאטרון: יוון ורומא
 History of Theatre: Greece and Rome 
השיעור הראשון בסדרת שיעורי המבוא "תולדות הדרמה והתיאטרון", יוקדש לתהליך התפתחותו של התיאטרון בעת העתיקה. בחלקו הראשון נעקוב אחר מקורות התיאטרון, תהליך התגבשותו כאמנות עצמאית והתמסדותו באתונה הדמוקרטית במאה החמישית לפנה"ס. נקרא מחזות ונדון במאפייני הטקסט הדרמטי והביצוע התיאטרוני בתקופה הקלאסית וההלניסטית, ונרחיב על התפתחות מבנה התיאטרון היווני ותנאי ההפקה של ההצגות.
חלקו השני של השיעור יוקדש לתיאטרון הרומי. נכיר מספר ז'אנרים מקומיים ונבחן כיצד שילבו המחזאים הרומיים בין המודל היווני למרכיבים המקומיים, וכיצד שילוב זה בא לידי ביטוי גם בצורת המופע ובמבנה הפיסי של התיאטרון.
במהלך השיעור והתרגיל הצמוד לו נקרא טרגדיות וקומדיות נבחרות של המחזאים היוונים אייסכילוס, סופוקלס, אוריפידס, אריסטופנס ומננדר, ומחזות רומיים מאת פלאוטוס, טרנטיוס וסנקה.
0811-1215-01
 תאטרון, חברה, קהילה
 Theatre, Society, Community 
הקורס מציג את התאטרון הקהילתי כסוג מובחן של תאטרון אשר נושא אידיאולוגיה ופרקטיקה משלו. בהתאם לכך הקורס עוסק בברור מאפייניו של התאטרון הקהילתי כתאטרון פוליטי-חברתי ומקומי שמבטא חוויות חיים נאלמות/נעלמות של הקבוצות המוחלשות שבחברה.
0811-1227-01
 משחקן לפרפורמר, מדמות לעצמי
 From Actor to Performer, From Character to Self 
החוקר ובמאי התיאטרון ריצ'רד שכנר מבחין במעבר בין שלוש צורות טיפוסיות של משחק במאה ה-20: "מן הנטורליזם לאפקט הניכור לאוטו-פרפורמנס". הנטורליזם מזוהה עם סטניסלבסקי ואפקט הניכור עם ברכט, אך מהו האוטו-פרפורמנס? בקורס נתמקד במודל משחקי/ביצועי זה המתפתח בשנות ה-60, מרחיב את מושגי המשחק ומגדיר מחדש את מעמדו ותפקידו של השחקן. נבחן את האסתטיקה ואת האידיאולוגיה של האוטו-פרפורמנס ונעקוב אחר הגילויים המופעיים אותם הוא מכונן, בדגש על תיאטרון אלטרנטיבי ופרפורמנס ארט.
0811-1233-01
 רוח האוונגרד בתאטרון המודרני:בין העממי לקיצוני
 Theatre and the Avant-Garde 
נדמה, לכאורה, כי תיאטרון האוונגרד ותיאטרון הבידור העממי הם שני גילויים קוטביים זה לזה. האחד עניינו נַסְיָנות אמנותית וביקורת חברתית, בעוד שהאחר קליל, בידורי, משתף פעולה ונטול עוקץ. הפתעה. לא מעט מהרטוריקה והאסתטיקה של מופע האוונגרד במאה ה-20 שואבים דווקא מהסגנון ודרכי הביטוי של מופעים פופולאריים, דוגמת הוודביל, הבורלסקה והקברט. בקורס נסקור את מאפייניו של המופע הבידורי המודרני הצומח במאה ה-19 ואת השפעתו על תיאטרון האוונגרד.
0811-1235-01
 זרקור על הבמה: מבוא לתאורת במה
 Lighting 
תרגיל בעיצוב תאורה לבמה. בשיעור יידונו באופן עיוני ומעשי אספקטים ומשתנים שונים של תאורת הבמה כגון: בהירות, עוצמה, זוויות הארה, צבע של האור ועוד. התלמידים יחוו באופן מעשי, תוך תלייה, כיוון ובדיקה חלק מהמשתנים הנ"ל. כמו כן יידונו תהליכים הנוגעים לעיצוב התאורה, כולל מתודות ותפישות ותהליכי העיצוב עצמם משלב קריאת המחזה ועד להצגה הראשונה. בשיעור ינותחו תאורות בהצגות שונות.
0811-1238-01
 מספר בימוי לבמה
 From the book ? to the stage 

הקורס מיועד לסטודנטים שלמדו את הקורס: תהליכי עבודה ויצירה בבימוי – מאסטר, שנה א'.

הקורס הוא שלב מתקדם בעבודת הבמאי ויתמקד בעבודה על מחזה שלם. הסטודנט יבחר את המחזה ודגש יינתן על עבודה עם שחקנים, על פיענוח המחזה כולו, על הדרך בה אנחנו מספרים סיפור, על זיהוי של סיטואציה דרמטית בטקסט הכתוב ועל מהלכים דרמטורגים.

במהלך הסמסטר יעבדו הסטודנטים על מחזה עם שחקנים, ובסוף הסמסטר יציגו פרזנטציה פתוחה.

0811-1239-01
 משחק: עבודה באמצעות פרוטוקולים של בתי משפט
 Acting in theater ? Protocls from Courts 
 

 הסטודנטים יתבקשו לתחקיר שבסיומו יבחרו במשפט שהתקיים במציאות. המשפט יכול להיות מעולמות שונים: אזרחי, פלילי וכ"ד. במהלך השנה יעבדו על פיענוח הסיטואציה הדרמטית בבית המשפט - יזהו יחסי דמויות, קונפליקט, סיפור שעומד מאחורי התמונה (אמיתי ומומצא),יערכו את הפרוטוקולים ויציגו את הסצנה שנולדה מהתחקיר.

הקורס הוא תלוי טקסטים של פרוטוקולים ומתמקד באלמנטים התיאטרונים של המשפט והיכרות עם הכלים התיאטרונים שאינם תלויי מחזה כתוב.

0811-1240-01
 אחרים בתאטרון ובמופע הישראלי
 ?Others? on the Israeli Stage 
קורס זה יבקש להתמקד בשאלה מרכזית אחת: אילו סיפורי על של זהות עיצבו את התיאטרון הישראלי מראשיתו ועוצבו על ידו, ובאילו אופנים הם עומדים למבחן לאור הצבתה של שאלת הזהות בחזית החשיבה הפוליטית של קבוצות מודרות. סוגיה זו תבחן הן באמצעות קריאה ביקורתית בטקסטים מהקאנון של הדרמה הישראלית, כמו גם באמצעות ניתוח של טקסטים פרפורמטיביים ביקורתיים בתיאטרון, בפרפורמנס ובמחול.
0811-1241-01
 עבודת השחקן-גוף,קול,טקסט
 The Actor?s Work: Body ? Voice ? Text 
השיעורים מלווים בהיכרות ובאימון המעמיקים בטכניקת עבודה העוסקת בקשר שבין גוף, קול וטקסט. עבודה עם שחרור הגוף, הקשבה לנתונים אישיים, לפרטנר, לקבוצה. חקירת טכניקות שונות לעיצוב דמות. מילה, משפט, גוף – דיבור וקצב, דיבור ופעולות דיבור.
0811-1323-01
 תרגיל חובה בתולדות התאטרון יוון ורומא
 Exercise in History of the Theatre: Greek and Rome 
השיעור הראשון בסדרת שיעורי המבוא "תולדות הדרמה והתיאטרון", יוקדש לתהליך התפתחותו של התיאטרון בעת העתיקה. בחלקו הראשון נעקוב אחר מקורות התיאטרון, תהליך התגבשותו כאמנות עצמאית והתמסדותו באתונה הדמוקרטית במאה החמישית לפנה"ס. נקרא מחזות ונדון במאפייני הטקסט הדרמטי והביצוע התיאטרוני בתקופה הקלאסית וההלניסטית, ונרחיב על התפתחות מבנה התיאטרון היווני ותנאי ההפקה של ההצגות.
חלקו השני של השיעור יוקדש לתיאטרון הרומי. נכיר מספר ז'אנרים מקומיים ונבחן כיצד שילבו המחזאים הרומיים בין המודל היווני למרכיבים המקומיים, וכיצד שילוב זה בא לידי ביטוי גם בצורת המופע ובמבנה הפיסי של התיאטרון.
במהלך השיעור והתרגיל הצמוד לו נקרא טרגדיות וקומדיות נבחרות של המחזאים היוונים אייסכילוס, סופוקלס, אוריפידס, אריסטופנס ומננדר, ומחזות רומיים מאת פלאוטוס, טרנטיוס וסנקה.
0811-1323-02
 תרגיל חובה בתולדות התאטרון יוון ורומא
 Exercise in History of the Theatre: Greek and Rome 
השיעור הראשון בסדרת שיעורי המבוא "תולדות הדרמה והתיאטרון", יוקדש לתהליך התפתחותו של התיאטרון בעת העתיקה. בחלקו הראשון נעקוב אחר מקורות התיאטרון, תהליך התגבשותו כאמנות עצמאית והתמסדותו באתונה הדמוקרטית במאה החמישית לפנה"ס. נקרא מחזות ונדון במאפייני הטקסט הדרמטי והביצוע התיאטרוני בתקופה הקלאסית וההלניסטית, ונרחיב על התפתחות מבנה התיאטרון היווני ותנאי ההפקה של ההצגות.
חלקו השני של השיעור יוקדש לתיאטרון הרומי. נכיר מספר ז'אנרים מקומיים ונבחן כיצד שילבו המחזאים הרומיים בין המודל היווני למרכיבים המקומיים, וכיצד שילוב זה בא לידי ביטוי גם בצורת המופע ובמבנה הפיסי של התיאטרון.
במהלך השיעור והתרגיל הצמוד לו נקרא טרגדיות וקומדיות נבחרות של המחזאים היוונים אייסכילוס, סופוקלס, אוריפידס, אריסטופנס ומננדר, ומחזות רומיים מאת פלאוטוס, טרנטיוס וסנקה.
0811-1323-03
 תרגיל חובה בתולדות התאטרון יוון ורומא
 Exercise in History of the Theatre: Greek and Rome 
השיעור הראשון בסדרת שיעורי המבוא "תולדות הדרמה והתיאטרון", יוקדש לתהליך התפתחותו של התיאטרון בעת העתיקה. בחלקו הראשון נעקוב אחר מקורות התיאטרון, תהליך התגבשותו כאמנות עצמאית והתמסדותו באתונה הדמוקרטית במאה החמישית לפנה"ס. נקרא מחזות ונדון במאפייני הטקסט הדרמטי והביצוע התיאטרוני בתקופה הקלאסית וההלניסטית, ונרחיב על התפתחות מבנה התיאטרון היווני ותנאי ההפקה של ההצגות.
חלקו השני של השיעור יוקדש לתיאטרון הרומי. נכיר מספר ז'אנרים מקומיים ונבחן כיצד שילבו המחזאים הרומיים בין המודל היווני למרכיבים המקומיים, וכיצד שילוב זה בא לידי ביטוי גם בצורת המופע ובמבנה הפיסי של התיאטרון.
במהלך השיעור והתרגיל הצמוד לו נקרא טרגדיות וקומדיות נבחרות של המחזאים היוונים אייסכילוס, סופוקלס, אוריפידס, אריסטופנס ומננדר, ומחזות רומיים מאת פלאוטוס, טרנטיוס וסנקה.
0811-1342-01
 מבוא לעיצוב לבימאים
 Introduction to Scenography for Directors 
הקורס מקנה כלים בסיסיים לחשיבה על עיצוב החלל הבימתי ולהבעה באמצעים חזותיים רעיונות בימוי ועיצוב. בחלק הראשון יתמקד הקורס בתאטרון ריאליסטי, והחלק השני יוקדש לפיתוח שפה אישית.
0811-1343-01
 מבוא לתאטרון הפוסט מודרני
 Post-Modern Theatre: an Introduction 
הפוסטמודרניזם הוא מונח המשקף מפנה פרדיגמטי בצורת המחשבה המערבית, בפרקטיקה התרבותית ובסגנון האמנותי ברבע האחרון של המאה ה-20. כיצד משפיע מפנה זה על התיאטרון? באיזה אופן שונים גילוייו של התיאטרון הפוסטמודרני מזה של התיאטרון המודרני? נעמוד על מספר מושגים מרכזיים בתיאוריה הפוסטמודרנית– דקונסטרוקציה, פרודיה, ריזום, סימולקרה, אינטרטקסטואליות ופרפורמנס –ונבחן את ביטויים בתיאטרון לקראת סוף המאה ה-20. פרק מיוחד יוקדש למושג פוסט-דרמטי ולדיון בשאלת הייצוג.
0811-1344-01
 פרפורמנס ארט ותיאטרון הרחוב ?הערבי בישראל ובעלום הערבי, בהקש
 Performance art and Arabic Street theatre in Israel 
בתקופת הטכנולוגיה נפתח עידן חדש ביחסי-הגומלין ובשיתוף בין האמנויות, אשר הובילו להולדתן של צורות אמנות מולטי-מדיאליות (בשילוב  אמנות פלאסטית, אמנות, המיצב, אמנות סאונד, מיצג, פרפורמנס ארט ותיאטרון ועוד) בעולם הערבי והפלסטיני.
הסמינר מבקש לענות על שאלות פילוסופיות ואסתטיות הנוגעות להתפתחות זו,  תוך שימת דגש על המפגש בין הפרפורמנס ארט ותיאטרון הרחוב בעולם הערבי, ששניהם נחשבים כמדיומים אינסטרומנטליים ביקורתיים לגבי המצב החברתי, הפוליטי והמגדרי.
ניתן לראות נקודות מפגש בין תיאטרון רחוב ופרפורמנס ארט בעבדותה של האמנית הפלסטינית ראידה סעאדה המוכתרת "יאסר", כשהיא מגלמת אישיות של גבר המנקה את הנעליים של אנשים בשוק. בעבודה זו נעלם החוט המקשר בין הפרפורמנס לבין תיאטרון הרחוב, כאשר האמנית מהלכת ברחוב דחוס בבתי קפה, והציבור הם לרוב גברים שיושבים בבית קפה, ולא מודעים למה שמתרחש? העבודה שואלת שאלות על המעבר המגדרי ברחוב של חברה ערבית. הפרפורמנס של סעאדה הוא המשך למסורת עתיקת יומין שתחילתה בתקופת -אל-ג''אהליה (לפני האסלאם) והנמשכת עד ימינו, למשל תיאטרון אל-חלאקיה במרוקו אשר משלב את תיאטרון הרחוב והמופע.
הסמינר יבליט במיוחד את מקומו ותפקידו שלתיאטרון הרחוב בעולם הערבי, מקורותיו, וההקשר שלו לאמנות הפרפורמנס ארט, זאת על סמך דוגמאות ספורות כמו ההצגה "ארק" (דאגה) של השחקן וסים כיר שהוצגה בחיפה (2013). כן יובהרו הסיבות לפריצת תיאטרון הרחוב לעולם הערבי.
תהליך הלמידה יהיה במתכונת למידה חווייתית שלא תתנהל באופן פורמאלי; אנו נבחן את התיאוריה על פי הצגה או ניתוח של מחזה וצפייה במחזות ובפרפורמנס ארט , כמו כן יהיו לא מעט חומרים וויזואליים רלוונטית לתיאוריות עכשוויות, כגון הסרטים המופיעים ביבליוגרפיה.
0811-1345-01
 פרפורמנס ופוסטמודרניזם
 Performance and Postmodernism 
מה זה פרפורמנס? מה זה פוסטמודרניזם? ומה הקשר ביניהם? הסמינר יתמקד בשלושה היבטים של הקשר בין פרפורמנס ופוסטמודרניזם: צמיחתו של הפרפורמנס על רקע שיבוש מגמותיה המרכזיות של היצירה המודרניסטית השואפת לכונן את עצמה כאוטונומיה צורנית ואמנותית; הפרפורמנס כביטוי למשבר אפיסטמולוגי ("משבר הייצוג") וכפרדיגמה אלטרנטיבית לפרדיגמה התיאטרונית-טקסטואלית; והפרפורמנס כביטוי לקריסתן של היררכיות אסתטיות ותרבותיות.
0811-1351-01
 מטקסט עצמי לעצמי כטקסט
 From Self-Text to Self as Text 
הקורס יתמקד בקשר שבין הגוף והעצמי, כל אחד מהם כסובייקט ואובייקט של המשחק האמנותי. התהליך המחקרי ישתמש בטקסטים מתחומי הסוציולוגיה, לימודי התרבות ולימודי המופע ובתרגילים בסיסיים מתחום המשחק כחומרי גלם לתרגילים אישיים וקבוצתיים. עבודת סדנה זו תהווה בסיס לכל סטודנט ליצור מונו-מופע שמבטא את פרשנותו האישית ל'עצמי כטקסט'.
0811-1359-01
 קדם בימוי
 The Foundations of Theatre Directing 

  הקורס יעסוק בעבודת הבימוי ובהנחיית שחקנים. נתמקד בפענוח טקסט דרמטי כבסיס לעבודת הבמאי ובהקניית כלים ומיומנויות עבודה בחדר החזרות. נעסוק בפענוח של הסיפור, הסיטואציה הדרמטית, הקונפליקט ובמהלך של דמות במחזה ובסצנה. התלמידים יחקרו את ההקשרים והרקע של המחזות ככלי עבודה מעשי ויישומי.

0811-1362-01
 משחק:יסודות המשחק לפי שיטת סטניסלבסקי
 Stanislavski Method ?basic concepts and techniques 

מטרת הקורס היא להכיר ולהתנסות במושגי היסוד של הפרקטיקה התיאטראלית ע"פ שיטת סטניסלבסקי. נכיר ביכולותיו ומגבלותיו של הכלי הפיזי שלנו- הגוף ונרכוש מיומנויות להפעלתו המילולית והפיזית.

 נכיר ונבחן את המושגים הבאים: סיפור (כקונסטרוקציה), מטרה, אירוע, קונפליקט, פעולה, התנאים המדומים, מונולוג פנימי, הערכה, איפיון.

בסמסטר הראשון נחקור את המושגים הללו באמצעות אטיוד המבוסס על פעולה פיזית ופסיכו פיזית ללא שימוש בטקסט.

בסמסטר השני נעמיק ונרחיב את העבודה על ידי הוספת טקסט מינימלית.

0811-1363-01
 פרויקט קהילתי
 Community Theatre Project 
הקורס משלב תהליך למידה התנסותי שבסיומו פרזנטציה תיאטרונית. בפרויקט סטודנטים לתיאטרון ושותפיהם אזרחים ותושבים שאינם זוכים ל"במה" בציבוריות הישראלית יחוו ויחקרו דרך חוויית יצירה תיאטרונית המשותפת, את ה"אחר" – האינדיבידואלי והקולקטיבי. בתהליך במרחב התיאטרוני מתהוות מערכות יחסים, מתגבשים נרטיבים, טקסטים ו"תפקידים" המוצאים את דרכם למפגש חי, דיאלוגי, עם "קהילת" הצופים/ות.
 
בחלקו הראשון של הקורסיתמקדו ההתנסויות בחקר קבוצות בקמפוס האוניברסיטאי ובחברה סביב במפגשים "בין – אישיים". תהליך העבודה יתמקד בתרגום חומרים אישיים ובין-אישיים לשפת התיאטרון. התהליך יפגיש את המשתתפים עם מלאכת העיבוד של חומרים אישיים וחוויות אוטוביוגרפיות לכדי גיבוש שפה תיאטרונית ובימתית של חומרים אלה. הקורס יתבסס על אסטרטגיות וטכניקות משחקיות שונות: משחקי תיאטרון ואימפרוביזציה, תהליכים קבוצתיים באמצעות המשחק, דרמה-תרפיה ומתוך 'תיאטרון המדוכאים' של אוגוסטו בואל: בניית מרחב פעולה בטוח, תיאטרון דימוי, קשת התשוקה, תיאטרון פורום, ועוד. הקורס יעסוק במקביל בשני היבטים מקבילים הקשורים לתהליך היצירתי: מחד באישי מול הקבוצתי /קהילתי, ומאידך בתהליך התיאטרוני אל מול התוצאה התיאטרונית.
 
בחלקו השני יעבדו המשתתפים, סטודנטים ונציגי ה"חברה" תכנים מתוך המפגשים לטקסטים תאטרוניים באמצעות אימפרוביזציה, תאטרון פורום, כתיבה משותפת וייקחו אחריות על תהליכי בימוי והפקת אירוע תאטרוני בו ישתתפו.
0811-1398-01
 מדע בקדמת הבמה:ניסויים מחשבתיים, יחסות וקוונטים על בימת התאט
 Science on Stage 
 בעשורים האחרונים החל גל חדש של מחזות העוסקים במדע ובסוגיות מדעיות. המפגש בין התיאטרון למדע, שתחילתו במחזה קופנהאגן, העוסק במפגש סודי בין הפיזיקאים נילס בוהר וורנר הייזנברג במהלך מלחמת העולם השנייה, הפך נושא "חם" וקבע מגמה חדשה בתיאטרון העכשווי. בספר מדע על הבמה מתוארת מגמה זו כקטגוריה נפרדת :"מחזאות מדע", הדורשת בחינה מיוחדת. הגם שהעסוק במדע מעל בימת התיאטרון הפך פופולארי בשנים האחרונות, למפגש בין המדע והתיאטרון יש היסטוריה אינטלקטואלית ופרפורמטיבית רבת שנים. במוקד הסמינר תיבחן תופעה זו מפרספקטיבות שונות:
כאן נתחקה אחר הרעיונות המדעיים העומדים ביסוד "מחזות מדע" נבחרים, נכיר עמדות מרכזיות בתחום הפילוסופיה של המדע העשויים לספק מסגרת הגותית ומושגית להבנת הסוגיות שהמחזות מעלים, נבקש לחקור את הפוטנציאל הדרמטי האצור באירועים מיוחדים בהיסטוריה של המדע, את ההמרות בצורה ובתכן שרעיונות אלה עברו בדרכם מן המדע אל התיאטרון, את הקשר בין אתיקה ואסתטיקה המגולם במחזות, את הדרמה שבמדע ואת המדע שבדרמה ועוד.
0811-1425-01
 קולוקוויום
 Colloquium 
הקולוקוויום מוקדש בשלב זה לפיתוח המחקרים האישיים של המשתתפים – עבודות גמר (תיזות) לקראת תואר מוסמך אוניברסיטה, ובמקרים מסוימים מחקר לקראת פרזנטציות עבור פרויקט גמר מעשי. הפורום כולל מיקוד בשלבים ובמודלים מתודיים אפשריים למחקר, קריאה משותפת של מאמרים בחקר המופע והתבוננות ביקורתית בדוגמאות. עיקרו הצגה הדרגתית ומלווה במשוב של שלבי עבודה שיוצגו על ידי המשתתפים, החל בבחירת נושא והצגתו ובניסוח הצעת מחקר.
0811-1487-01
 כתיבה
 Advanced Playwriting 
הקורס מיועד לשכלל את כליהםומיומנותם של הסטודנטים הכותבים באורח המותאם לכל אחד מהם אישית, ומתוך מגמה לקדם את יצירותיהם לשלב הביצוע הבימתי: וזאת, בהתאם למטרת היצירה, לסוגה שלה, לסגנונה, ולאפשרויות הפיתוח הפוטנציאליות שלה. הקורס ישמש כחממה דרמטורגית לליווי מבוקר של היצירה בטכניקות שונות, הן באמצעות מפגשי הנחייה אישית עם המנחה, הן באמצעות משובים קבוצתיים, והן באמצעות בחינת יכולת הביצוע המשחקי של הטקסט. בשלבים ההתחלתיים יידונו היבטים של כתיבה לתאטרון, כגון: ראיית במה, הטקסט כספר בימוי ומדריך משחקי, פרמיס, קונפליקט, מבנה ותהליך, איפיון, סגנון ושפה בימתית, מסגרת ז'אנרית, דרמטורגיה, וכו'. כן ייערכו תרגולי כתיבה קבוצתיים, וינותחו סצנות מודליות מתוך מחזות מפורסמים במטרה ללמוד את המנגנון הדרמטי והתיאטרוני שלהן. בהמשך – בחלקו העיקרי של הקורס -  ייקראו ויבוצעו בכיתה מחזות, או חלקי מחזות, עליהם עובדים הסטודנטים (לרבות עיבודים וטקסטים "בלתי קונוונציונליים" כתסריטים ל"פרפורמנס" ולמופעים פוסט דרמטיים, ליברטי ליצירות מוסיקליות, וכיוב'), כשיתר המשתתפים מהווים קבוצת תמיכה וביקורת. בד בבד, יתקיימו מפגשים אישיים עם המרצה, ייערכו קריאות ניסיוניות ועוד. בשלבים מתקדמים יוכנו קריאות מבוימות של הטקסטים, שיוגשו במסגרת שיעור פתוח.
0811-1488-01
 יסודות הבימוי
 Foundation Course in Directing 
הקורס יעסוק ביסודות, עקרונות, וכלים של בימוי.
שיקולים בבחירת מחזה. פענוח, ניתוח, חלוקה ואופן קריאה של טקסט. הדרכת שחקנים. פיתוח של תפישת חלל.  גיבוש שפה תיאטרונית, קונספט ועקרונות של בניית מיזנסצנה.
0811-1545-01
 מבט על תפקיד הצופה
 The Role of the Spectator 
העיסוק הפרקטי והעיוני בתיאטרון קשור מהותית בצופה שאליו/אליה הוא מכוון ומצדיק את קיומו: קהל התיאטרון, שאינו ישות מובנת מאליה. "המבט על המבט" יתבטא בהתבוננות ביקורתית בדרכים השונות שבאמצעותן ניתן להבין את תפקיד הצופה. נעסוק במעמד – הבלתי מעורער והמעורער – של המבט; חלקו החיוני של הצופה בהגדרת המדיום ובמיקומם המרחבי של קהלי התיאטרון מזווית היסטורית ותרבותית; במונחים הקשורים בתיאוריות קליטה ותיקות ועדכניותובמושג האשליה האסתטית; ובעיקר – באפשרויות לשחרור הצופה מן הצפייה הנורמטיבית, במודלים של השתתפות ובמקרים רדיקליים.
0811-1769-01
 משחק ואקטביזם: בין סטנסלבסקי לבואל
 Acting and Activism: Between Stanislavski and Boal 
הקורס מציע מעבדת מחקר לשיטות משחק. במהלך הקורס ייבחנו במחקר השוואתי, תיאורטי, אך בעיקר התנסותי-חווייתי, את תופעת המשחק באמצעות שתי שיטות משחק מרכזיות במאה-העשרים.
הקורס ייעמת את הרטוריקה והפרקטיקה של שיטת הלימוד המקובלת לשיטת סטניסלבסקי וממשיכיה, לי שטרסברג ואוטה האגן (Strasberg, Hagen ), אל מול שיטות המשחק החברתיות-פוליטיות המתמקדות ב"משחקיות" (Game) שבמרכזן שיטתו של אוגוסטו בואל (Boal) מייסד תאטרון המדוכאים (Theatre of the Oppressed). זרם תיאטרון אקטיביסטי-טיפולי זה הושפע מגישתו התיאורטית והפרקטית למשחק של ברטולט ברכט, ושל ההוגה ואיש החינוך הרדיקלי-ביקורתי פאולו פריירי ((Freire הברזילאי.
הקורס אינו מבקש להכריע בין תפיסות המשחק השונות, אלא מאתגר את משתתפיו לבחון את הנחות היסוד התיאורטיות העומדות בבסיסן ואת הפרקטיקה הנגזרת מהנחות יסוד אלה.
0811-2100-01
 תאוריות וביקורת:גישות תרבותיות-חברתיות
 Theories and Criticism: Cultural Approaches 
נקודת המוצא של הקורס היא ההנחה כי המופע הנו התרחשות חברתית קונקרטית, שבהתאם משתתף באופן רב-פנים במערכי הכוח של התרבות הסובבת אותו. בד בבד, המופע נטוע תמיד בגוף – שהוא כשלעצמו אתר פוליטי שעליו מוטבעים מאבקים ופנטזיות. לאור ממדים חברתיים וגופניים אלו, הקורס יציע היכרות ראשונית עם כמה מן התיאוריות הבולטות בתחום ביקורת התרבות החל משנות השבעים ועד תחילת שנות האלפיים ויבחן את יחסן אל המופע התיאטרוני. נתמקד לא רק באופן שבו תיאוריות אלו מאירות את המופע – אלא גם בדימויים ובמודלים שהן שואלות מעולם הדרמה והתיאטרון (מסכה, חיקוי, דראג, פרפורמנס). בנוסף, נשאל על מקומן של תיאוריות ביקורתיות בשיח האקדמי היום, על המורשת שלהן, ומהם האופקים המתהווים לחשיבה מחודשת על תיאטרון ותרבות.
0811-2136-01
 תולדות הדרמה והתאטרון מהמאה ה-17 ועד איבסן
 History of Theatre: 17th Century to Ibsen 
בקורס זה נעקוב אחר השינויים וההתפתחויות שעבר התיאטרון האירופאי מתחילת המאה ה-17 ועד סוף המאה ה-19. נתחקה אחר האפשרויות התיאטרוניות שקודמו ואלו שנזנחו בתהליכי הגיבוש שהובילו בסופו של דבר לתיאטרון המודרני, ונבחן אותם על רקע שינויים בסדר החברתי, הפוליטי, הכלכלי, הדתי, והמגדרי בתרבות המערב. מתוך אלו נתבונן בתיאטרון כזירה לביצועם של יחסי-כוח, כמו גם של קונפליקטים ומתחים תרבותיים, בעידן רב-השפעה על יצירתו של המערב המודרני. דגש מיוחד יינתן לכניסתן של נשים לשדות המשחק והכתיבה בתיאטרון; למאבקים מעמדיים; לעלייתו של השחקן כגיבור תרבות וכסלבריטי; ולתפקידו של התיאטרון בעולם העובר תהליכי חילון ומהפכה.
0811-2137-01
 מבוא לתאטרון מודרני
 Modern Theatre 
הקורס סוקר מגמות מרכזיות בתיאטרון ובמופע החי מראשית המאה ה-19 ועד שנות ה-60 של המאה ה-20. בנוסף, הוא מציע בחינה ביקורתית של הניסיונות השונים שנעשו לאורך צמיחתו של התיאטרון המודרני להתמודד באופן מעשי ותיאורטי עם השאלות: "מהו התיאטרון, ומה תפקידו?"
0811-2138-01
 תאוריות וביקורת:תאוריות לינגוויסטיות ומעבר להן
 Theories and Criticism 
בעולם אקדמי רב-תחומי, רווי במתודות, תיאוריות ואידיאולוגיות, גם למי שעוסק בלימוד ובפרקטיקה של תיאטרון צורך חיוני להתמצא בהקדם האפשרי בעיקריהם של כיווני מחשבה בולטים המשתלבים בשיח המחקרי העכשווי. מלבד הצורך בהשכלה כללית זו, מחקר לא נעשה בחלל ריק, והוא במידה רבה תלוי נקודת מבט תיאורטית. לשם כך מציע הקורס הצגה תמציתית של גישות עיוניות מרכזיות, החל מראשית המאה ה-20, וקושר אותן לעשייה ולמחקר של תיאטרון. במוקד קורס זה גישות שיסודן בחשיבה לינגוויסטית (לשונית) או בהצעת-נגד לחשיבה זו, המשמשות בסיס עכשווי לניתוח מופע: סמיוטיקה, פנומנולוגיה ופוסט-סטרוקטורליזם. זאת בלוויית המחשות מתיאטרון ומופע עכשווי, ותוך הפניית ההתבוננות הביקורתית גם כלפי הגישה התיאורטית עצמה.
0811-2202-01
 מבוא לתאטרון יהודי עברי
 The Jewish, Hebrew & Israeli Theatre 
לתיאטרון היה לרוב מקום שולי יחסית בתרבות היהודית המסורתית. אולם למרות (ואולי בגלל) זאת, בפעמים הנדירות שהייתה פעילות תיאטרונית בחברות יהודיות, זו אפשרה פרשנויות דרמטיות חדשות וביצועים גופניים חתרניים של המסורת. עם צמיחת התיאטרון היידי המודרני בסוף המאה התשע-עשרה, הפך התיאטרון לזירה מרכזית ובולטת לביצוע הקונפליקטים היסודיים של תרבות העוברת שינויים חריפים: מודרניזציה, הגירה, עיור, וחילון. לצדו, התיאטרון העברי המודרני השתתף בגיבושה של תרבות לאומית חדשה והתמודד עם שאלות דרמטורגיות ופרפורמטיביות שהתעוררו עם הפרויקט הציוני: כתיבה ומשחק בעברית; חלל וגוף; מיתוס והעבר היהודי. בקורס נעקוב אחר התהליכים הללו.
0811-2408-01
 תנועה לשחקנים
 Movement for Actors 
במסגרת הקורס "תנועה וריקוד לשחקנים״ נעבוד עם שיטת חמשת המקצבים ועם שפת התנועה המרחב הפתוח באמצעותן ירחיבו התלמידים את המנעד התנועתי, יפתחו מודעות ושליטה גופנית תנועתית וישכללו את יכולת ההבעה בתנועה.
0811-4038-01
 מכאניזם של מופע
 Mechanism of Performance 
 
הקורס מיועד לסטודנטים שמעוניינים להתמקד בפתוח של יצירה בימתית. 
במהלך הקורס נעסוק ברכיבים מהם בנויה יצירה בימתית באופן של תרגול מעשי,ופיתוח של תרגיל בימתי המבוסס על יצירה בימתית מוכרת, שהסטודנט בוחר לחקור ולנתח את מרכיביה.
0811-4107-01
 האירוע התיאטרוני-גישות פרשניות
 The Theatrical Event-Interpretativ Approaches 

השיעור דן ב"אירוע התאטרוני" מהיבטים שונים כפי שהתפתח בתוך לימודי התאטרון ומתוך לימודי המופע החל מהמחצית השנייה של המאה ה-20 בקרב חוקרים ויוצרים אמריקאיים ואירופיים.

השיעור יתמקד במפגש התקשורתי, הסמיוטי והפנומנולוגי שבין המבצע והצופה; בין הפרזנטציה וההפקה של המופע להתקבלות של הצופה. מטרת השיעור היא לחקור את רכיבי האירוע ואת  שפת האירוע  ("eventness") ותרומת הקונספציה הזו להבנת החוויה התאטרונית ולחקר מופעי תאטרון.

0811-4228-01
 עיצוב ליוצרי תאטרון
 Projects in Scenography 
הקורס מלווה את תהליכי הכנת עיצוב הבמה והתלבושות להפקות תלמידי בימוי ושחקן – יוצר.
0811-4314-01
 ספר בימוי, דרכי חשיבה בבימוי
 Work and Creation in Progress of the Director 

הקורס מיועד לסטודנטים שרוצים להיות במאים. הקורס מבוסס על ידיעה ראשונית של הסטודנטים ואינו מיועד לסטודנטים שרק מתחילים לימודי בימוי. הקורס מבוסס על תפיסת עולם לפיה בימוי הוא דרך חיים ולא רק מקצוע פונקציונאלי במערך התיאטרוני הקיים.  הבימוי כאמנות ודרך חיים מחייב הבנה במדיום באשר לעבודת הבימוי בתהליך החזרות, אך גם נקיטת עמדה  באשר לסביבת העבודה.

במהלך הקורס נלווה את עבודת הבמאי על כל שלביה ועל כל שותפיה. במהלך השנה יתבקשו הסטודנטים להראות סצנות בעבודה –על פי בחירת מחזה ובתיאום עם המרצה.

0811-4423-01
 תאטרון סיפור
 Storytelling Theatre 
תהליכי יצירה אישית וקבוצתית סביב טקסטים סיפוריים ודוקומנטרים. המעבדה תכוון לעבודה אישית על סיפור ולפיתוח עבודה קבוצתית ליצירת קטעי תיאטרון-סיפור, דרך טכניקות שחותרות לחיפוש אחר הקול המספר האישי,  עבודה על זהויות ונקודות מבט מתחלפות של מספר הסיפור, יצירת מתחים בין טקסט סיפורי לפעולה דרמטית, ובניית העולם המוחשי של הסיפור דרך טרנספורמציות של דמות-מקום-זמן.
0811-4539-01
 בימוי למתקדמים
 Advanced Directing 
הקורס יתמקד בהקניית השיטה לחלוקה ליוניטים - פיענוח, ניתוח, חלוקה ואופן קריאה של טקסט ויישומה הלכה למעשה. הקורס יושתת על סצינות מתוך המחזאות היוונית.  בקורס יילמדו יסודות, עקרונות, כלים ומתודות של בימוי, יסודות במשחק, הדרכה ובימוי של שחקנים, פיתוח של תפישת חלל ותפישה חזותית, עקרונות של בניית מיזנסצנה, גיבוש שפה תיאטרונית וקונספציה.